Известие

Collapse
No announcement yet.

Инсталиране на DRL модул на 156

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
    И аз си мисля , че двата Мосфета се захранват от едно краче на ИС.
    Дори да получават управление от едно и също място, изходите на крайните транзистори не е добре да се обединяват просто ей така, защото преходите няма да са изравнени по напрежение и има вероятност този с по-ниското съпротивление да цъфне а след него и другият.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #47
      е, нормално е да се връзват мосфети в паралел. дори така се балансират един друг.
      както и да е, това няма да се наложи щото светлините са на отделни бушони.
      точка

      Comment


      • #48
        Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
        е, нормално е да се връзват мосфети в паралел. дори така се балансират един друг.
        както и да е, това няма да се наложи щото светлините са на отделни бушони.
        Нормално е, но когато човек си купи 2-канален DRL модул, който представлява "черна кутия", следва да си отговори на 2 въпроса преди да обедини изходите:

        1 - Какви са крайните транзистори?
        2 - Управляват ли се синфазно?

        И понеже обикновеният потребител няма да може да си даде сигурен отговор на тези въпроси, по-добре ще е да не обединява изходите.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #49
          П канални мосфети с ниско Рдс он ползващи платката за радиатор и драйвер изпълнен с дискретни елементи по схема totem pole
          точка

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
            П канални мосфети с ниско Рдс он ползващи платката за радиатор и драйвер изпълнен с дискретни елементи по схема totem pole
            Ако гарантираш, че всички 2 канални DRL-и са реализирани така, както си го описал, ОК.

            Ако някой модул пукне след обединяване на изходи, за рекламации търсете Колев.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • #51
              мисля единствения модул който претендира да има 2 канала е смартдрл. за него говоря и да кажа честно не ми харесва изпълнението.
              точка

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Ако гарантираш, че всички 2 канални DRL-и са реализирани така, както си го описал, ОК.

                Ако някой модул пукне след обединяване на изходи, за рекламации търсете Колев.
                Кво да го търсим, той си е обрал отдавна крушите ...

                ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:02 ----------

                Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                мисля единствения модул който претендира да има 2 канала е смартдрл. за него говоря и да кажа честно не ми харесва изпълнението.
                Не ти харесва маншончето в което е напъхан ли?
                А на Avitel какво ще кажеш?
                Alfa Romeo 1.8 TS `98
                sigpic

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                  Кво да го търсим, той си е обрал отдавна крушите ...
                  Не си ги е още обрал, но е в процес на обиране.
                  Така че може още да не е късно


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                    мисля единствения модул който претендира да има 2 канала е смартдрл. за него говоря и да кажа честно не ми харесва изпълнението.
                    Аз например ако правя 2 канален DRL, ще направя двата крайни транзистора да работят в противотакт. Така ще направя общата консумация постоянна (поне при 50% кзп) и ще си спестя блокиращи филтри по захранването.


                    159 1.8 MPI
                    166 2.0 TS (ex)

                    Comment


                    • #55
                      Човека от SmartDRL речи, че "няма проблем да се обединят двата канала".
                      Alfa Romeo 1.8 TS `98
                      sigpic

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от svetlastf Покажи съобщение
                        Кво да го търсим, той си е обрал отдавна крушите ...

                        ---------- Post added at 18:05 ---------- Previous post was at 18:02 ----------


                        Не ти харесва маншончето в което е напъхан ли?
                        А на Avitel какво ще кажеш?
                        не ми харесва че е напъхан в термошлаух и че кабелите извират навсякъде от платката и самото качество на спойките. тоя на авител изглежда по приличен, драйвера е същия, крайните транзистори са една идея по-слаби което не е от значение. иначе като схема е същата работа. то няма какво толкова да се измисли. хубавото е че нямаш досадното пищящо меню за настройки.общо взето все тая.

                        Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                        Аз например ако правя 2 канален DRL, ще направя двата крайни транзистора да работят в противотакт. Така ще направя общата консумация постоянна (поне при 50% кзп) и ще си спестя блокиращи филтри по захранването.
                        няма как да го направиш това щото кабелите преди двата бушона са вързани заедно. нали 12-те волта идат от едно място. причината да има 2 транзистора в схемата е че е добавена опция да настроиш фаровете на 100% - тоест тия транзистори са постоянно отпушени и товара е голям. оттам се рекламира като двуканален и двата дрейна са изведени с отделни кабели за да стане инсталацията след бушоните, което е все тая - двата бушона се захранват от едно и също място.
                        филтри по тия схеми не съм виждал. единствено има 5волта стабилизатор за захранването на ИС.
                        Last edited by kolev; d.m.y г., 09:29.
                        точка

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение


                          няма как да го направиш това щото кабелите преди двата бушона са вързани заедно. нали 12-те волта идат от едно място. причината да има 2 транзистора в схемата е че е добавена опция да настроиш фаровете на 100% - тоест тия транзистори са постоянно отпушени и товара е голям. оттам се рекламира като двуканален и двата дрейна са изведени с отделни кабели за да стане инсталацията след бушоните, което е все тая - двата бушона се захранват от едно и също място.
                          филтри по тия схеми не съм виждал. единствено има 5волта стабилизатор за захранването на ИС.
                          Защо да не мога да го направя? Според твоето обяснение крайните транзистори са P-канални мосфетове, като сорсовете са им закачени на +12V а от всеки дрейн излиза по кабел за всеки канал. И когато запарелим изходите, двата транзистора работят в паралел......
                          Това което аз предлагам е сорсовете да си останат така, както са, дрейновете да са разделени към двата фара, но транзисторите да се управляват в противотакт (когато единият е отпушен, другият е запушен и после се сменят). По този начин при 50% кз от източника ще се черпи постоянен ток вместо импулсен, защото във всеки момент има само по един отпушен транзистор.

                          Повтарям, че само при 50% кз транзисторите работят в противотакт. При кз > 50% че има момент в който и двата ще са отпушени а при кз < 50% ще има момент в който и двата ще за запушени.
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:41.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • #58
                            защото стандартната схема на фаровете е :
                            акумулатор-реле 30- реле 87- към крак 87 на релето са вързани двата бушона и след тях имаш 2 кабела за ляв и десен фар. демек веригата е една и съща.
                            ако дадеш 12 волта след бушона на левия фар те ще минат през тоя бушон, ще отидат до крак 87 на релето и ще минат през бушона десния фар. тоест и двата фара ще светят. това с двете "линии" заблуждава. освен това схемата ти безсмислено ще се усложни и пак ще имаш същите пулсации. освен това честотата тук е ниска ~300hz
                            точка

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от kolev Покажи съобщение
                              защото стандартната схема на фаровете е :
                              акумулатор-реле 30- реле 87- към крак 87 на релето са вързани двата бушона и след тях имаш 2 кабела за ляв и десен фар. демек веригата е една и съща.
                              ако дадеш 12 волта след бушона на левия фар те ще минат през тоя бушон, ще отидат до крак 87 на релето и ще минат през бушона десния фар. тоест и двата фара ще светят. това с двете "линии" заблуждава. освен това схемата ти безсмислено ще се усложни и пак ще имаш същите пулсации. освен това честотата тук е ниска ~300hz
                              Тъй като говорим за изработване на DRL модул, значи не се придържаме към типови решения.........
                              За да се избегне неудобството с веригите на бушоните, за което говориш, правим DRL с n-канални мосфетове и комутираме - 12V към крушките.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment


                              • #60
                                значи остава да развържеш минус кабелите щото във фара са общи, трябва да ги пуснеш до устройството, трябва да захраниш от горна страна с постоянни 12волта и накрая да измислиш как ще работят фаровете в нормален режим, светлинни клаксони и тнт.
                                най-простото решение е да се поставят последователно на предпазителите диоди и фет да са П.
                                значи в първия вариант имаш огромна промяна на заводската инсталация, във втория по-малка и си ограничен на 50% запълване. ами ако се окаже че е по-добре на 40 или 30....
                                пак ти казвам, топлата вода е открита. тия модули са с по-проста схема, намесата в инсталацията е минимална и имаш възможност за настройки и монтажа е един и същ навсякъде.

                                Н канални се ползват при някои японски автомобили където комутацията е по минус.
                                точка

                                Comment

                                Working...
                                X